Організація внутрішкільної методичної роботи

з вчителями початкових класів


«Якщо ви хочете, щоб педагогічна праця давала вчителю радість, щоб повсякденне проведення уроків не перетворилося в нудну,одноманітну повинність, ведіть кожного вчителя на щасливу стежку дослідження… Тут знахідки, відкриття, радощі і прикрощі.»
В.О. Сухомлинський


/Files/images/pochatkov_klasi/DSC_8907.JPG

У нашій школі працює 24 вчителі початкових класів, з них 86% мають вищу кваліфікаційну категорію, 4 – звання «учитель-методист»: Трембіцька Л.О., Клименчук О.В., Курильчук С.І., Мельник Н.М., 11- «старший учитель»: Вітвицька С.А., Кириллович І.В., Максютенко Г.Л., Попроцька В.Г., Герасимова О.А., Сарган А.Б., Цимбрович І.В., Онуфрієнко Л.М., Доценко О.В., Петрова А.В., Ящук Л.О.

/Files/images/Кваліфікаційний рівень учителів початкових класів.jpg

Виходячи з досить високого рівня педагогів, методична робота проводиться за такими напрямами:

Діагностико-прогностичний напрям. Уся методична робота в нашій школі планується та проводиться на діагностичній основі. Адже за словами Девіда Озборна, якщо не вимірювати результати, то не можна відрізнити успіх від поразки. Під час планування методичної роботи особливе значення надається вивченню не лише результатів навчання й виховання учнів, а й всебічному оцінюванню особистісних рис і професійних умінь учителя. На цьому етапі дуже ефективно спрацьовує психологічна служба школи, що проводить різноманітні тестування та анкетування. До речі, систематичний психологічний супровід за багато років став уже невід'ємною частиною методичної роботи. Педагоги заповнюють діагностичну картку, за допомогою якої можна відстежити динаміку самовдосконалення, самовизначення, професійного зростання вчителя, і, зрештою, порівняти самооцінку останнього з оцінкою його діяльності з боку адміністрації школи.

Навчально-методичний напрям. Головним змістом цього напряму є підвищення кваліфікації педагогів. Навчаючи педагогів, використовуємо різноманітні форми, методи, підходи, засоби, технології. Серед них:

  • – консультування (індивідуальне і групове);
  • – проективне або програмне навчання;
  • – проблемно-ситуативне навчання;
  • – активно-ігрові методи;
  • – комплексно-рефлексивне навчання;
  • – навчання у формі практикуму;
  • – проблемні семінари;
  • – самоосвіта вчителя.

Організаційно-координаційний напрям.

Обладнуючи методичний кабінет кафедри початкових класів, ми особливу увагу приділяємо раціональному розміщенню, естетичному оформленню матеріалів, наявності в кабінеті деталей, які позитивно впливають на емоційний стан педагогів.

/Files/images/pochatkov_klasi/na_sayt/стенд.jpg

У нашому шкільному методичному кабінеті кафедри початкових класів є:

  1. Нормативно-правові документи.
  2. Програмно-методичне забезпечення навчально-виховного процесу.
  3. Основні навчально-методичні матеріали з навчальних предметів.
  4. Діагностична та моніторингова робота.
  5. Матеріали методичних заходів.
  6. Бібліотека ( методичні посібники, навчальні програми, педагогічна преса).
  7. Банк даних (картотеки) педагогічних знахідок, досвіду, освітніх технологій.
  8. Технічні засоби (мультимедійний проектор, комп’ютер з доступом до інтернету, телевізор). Наявний у кабінеті матеріал систематизований та зберігається в тематичних папках, шафах, на дисках.

/Files/images/pochatkov_klasi/na_sayt/клас.jpg

Традиційні форми роботи

Методичні оперативки є традиційною формою підвищення професійної майстерності, попередження можливих помилок, виправлення допущених недоліків у роботі педпрацівників. Доцільність їх проведення диктується виробничою необхідністю

Серед колективних форм методичної роботи великою популярністю користуються семінари. Основна мета семінару – активізація самостійної роботи педагогів у ході навчання, вивчення літератури, спонукання до осмислення і більш глибокого вивчення теоретичних проблем, застосування отриманих знань на практиці.

Традиційними у початковій школі стали декади української мови (листопад), математики (люти0й), природознавства (квітень), під час яких проводимо відкриті уроки, працюємо в творчих динамічних групах, організовуємо розвивальні ігри, конкурси, олімпіади для учнів початкових класів.

Галереї "Життя в початковій школі"

Підсумки проведеної роботи під час декад підводимо на шкільних підсумкових лінійках по паралелях, де вручаємо грамоти, дипломи, сувеніри переможцям. Така робота є великим стимулом і для вчителів, і для учнів.

Адже основні показники заносяться до рейтингу «Клас року», який вже майже 10 років проводиться у нашій школі.

Нетрадиційні форми роботи

Методичний фестиваль – багатопланова разова форма пропаганди ППД, яка ставить за мету обмін досвідом роботи, впровадження нових педагогічних знахідок.

Методичний турнір – форма методичної роботи, яка спрямована на пошук, розвиток, підтримку нових ідей, визначення оптимальних шляхів вирішення актуальних проблем розвитку освіти.

Творчий звіт – форма методичної роботи, спрямована на пошук, підтримку, пропаганду ППД вчителя, а також діяльності всього педагогічного колективу з питань інноваційних технологій, організації навчально-виховної та методичної роботи в школі.

Ярмарок педагогічних ідей – форма роботи, основним призначенням якої є громадянський огляд та оцінка методичних здобутків.

Конкурс педагогічної майстерності – форма методичної роботи, спрямована на пошук, підтримку і пропаганду перспективного досвіду педагогічних працівників.

Тренінг – ефективна форма опанування знань, інструмент для формування вмінь і навичок, збагачення досвіду.

Ділова гра – форма роботи, під час якої вчителі обігрують педагогічні ситуації, розкривають інноваційні форми роботи. Педагоги краще і охочіше навчаються тоді, коли є „акторами”, а не лише „спостерігачами”.

Педагогічний колектив вчителів початкових класів – це команда однодумців, яка працює творчо і результативно, прагне максимально наблизити процес навчання до запитів і можливостей учнів, забезпечити виховання особистості, здатної зайняти активну громадянську позицію, знайти гідне місце в житті.

Результати участі в всеукраїнських та міжнародних конкурсах
/Files/images/Кенгуру.jpg/Files/images/Колосок.jpg/Files/images/Соняшник.jpg
Кiлькiсть переглядiв: 1356

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.

Фотогалерея

Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 26 м. Житомир

Адреса закладу: м. Житомир, проспект Миру 59
Контактний номер: 0412-416-400
E-mail ZOSH_26@ukr.net

© "Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №26 м. Житомира", 2011-2016.

Всі права захищені. Повне або часткове відтворення або розмноження будь-яким способом матеріалів, розміщених на сайті дозволяється тільки із зазначенням авторства і наявного та активного гіперпосилання на сайт http://school26.edukit.zt.ua

Дата останньої зміни 12 Червня 2019

Цей сайт безкоштовний!